Parochie H. Rafael

Geplaatst op 27-12-2023
Hits: 4415

Ja, het is zover! Vanaf 1 januari worden de parochies van Maasbracht, Brachterbeek, Linne, Stevensweert en Ohé en Laak samengevoegd tot één nieuwe parochie. De nieuwe parochie krijgt een nieuwe "patroon": de H. Aartsengel Rafaël. Op 14 januari om 10.30 uur zullen we dat plechtig vieren tijdens een H. Mis in de Gertrudiskerk in Maasbracht. De H. Mis zal begeleid worden door de koren van de voormalige parochies en tijdens de H. Mis zullen vijf iconen van de H. Rafaël gezegend worden om daarna in de vijf kerken van de nieuwe parochie een plaatsje te krijgen.

Uiteraard moet er nog veel geregeld worden. Nieuwe mailadressen. Een (ver)nieuw(d)e website. En bij de notaris moeten alle bezittingen van de "oude" parochie worden overgeschreven naar de nieuwe parochie. Het zal nog enige tijd in beslag nemen vóór alles helemaal in orde is. Maar de start is gemaakt. De fusie van de parochies was één van de laatste bestuursdaden van onze overleden bisschop Harrie Smeets, die zelf ook een groot vereerder was van de H. Rafaël.

Wij hopen dat alle parochianen de nieuwe parochie zullen omarmen en zien als een nieuwe kans om onze geloofsgemeenschap levendig te houden. Dat is onze enige kans om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien. Daarom hopen we ook ok een goede samenwerking tussen alle vrijwillig(st)ers. En uiteraard hopen we ook op nieuwe vrijwilligers met nieuwe ideeën, maar vooral met veel geloof!